sobota 18. července 2015

Árbæjarsafn - nevšední islandské muzeum

Tak jsem tu zpátky s dalším islandských postem! Jedná se o muzem v Reykjaviku Árbæjarsafn, které jsem před pár dny navštívila a je trochu jiné než muzea, která znám. Nebo alespoň já jsem ještě nic podobného neviděla. A jelikož nejsem zrovna milovník muzeí, tak už to musí být něco, když mě odsud skoro ani nemohli dostat. :)

Jedná se o takovou uměle vystavěnou mini vesničku, která slouží jako muzeum islandského života v dřívějších dobách. Je zde spousta původních domečků, které sem byly navozeny ze všech koutů Islandu spolu i s originálním nábytkem. Dají se zde vyzkoušet i různé oblíbené aktivity dřívějších Islanďanů. 

Mně se tu strašně líbilo. Jak jistě víte, tak já jsem tu naprosto posedlá střechami, které jsou porostlé trávou, takže procházet se tady - to byla naprostá pastva pro oči. Je skvělé, že vedle velkoměsta může vyrůst taková krásná původní vesnička, která ukazuje a připomíná jejich tehdejší kulturu. Zároveň tu lidé chodí i v typických islandských krojích, takže se tu člověk opravdu cítí jako v naprosto jiné době. :)









Domečky pro panenky v lidských velikostech. <3







Doufám, že Vás to zaujalo alespoň z části jako mě, protože já už teď vím, že takovou chaloupku bych jednou chtěla! <3




28 komentářů:

  1. To je strašne krásný, když jsem byla v Holandsku tak jsem tam byla v něčem podobném tomuhle a taky se mi to líbilo.

    OdpovědětVymazat
  2. Wow... tak to je nádhera. :) Krásne fotky si urobila. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky a ten domeček pro panenky je boží

    OdpovědětVymazat
  4. moc pěkní článek muselo to tam být užasné

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné fotky :) A ty střechy porostlé trávou vypadají fakt úžasně :)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc děkuji za tento článek a obecně za všechny články o Islandu! Chystám se od zítřka na Island a tvoje články zvyšují mé nadšení z plánované cesty.

    Journey to my victory

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to vypadá naprosto úchvatně! Ty střechy porostlé trávou vypadají hrozně roztomile.. :D
    A celkově ten nápad udělat vesničku v dřívějším stylu, aby se lidé mohli podívat, jak to dřív vypadalo, se mi moc líbí! Rozhodně se tam jednou podívám! :)
    Michelle B :)

    OdpovědětVymazat
  8. To je takova nadhera !

    http://www.curyinthecity.blogspot.cz/
    Fashion Paris&Prague

    OdpovědětVymazat
  9. Vidím, že Island a konkrétne toto miestečko musím pridať na list miest, kde sa chcem pozrieť. Vyzerá to tam viac ako dokonalo, tvoje fotky sú krásne a sála z nich úžasná atmosféra.
    http://janeismystery.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  10. WOW WOW WOW! *-* tak toto je jedno z takých miest, ktoré patria na rebríček snov, ktoré by sme vo svojom živote chceli zažiť. Naozaj paráda. Island je fakt sen:) A fotky sú úplne skvelé, tak nádherné ako z Tumblr-u :):) v dobrom závidím, hh
    Girl Who Is Obsessed. *-*

    OdpovědětVymazat
  11. Tyjo, tak tohle muzeum bych si zamilovala určitě taky! Je to úžasný nápad takovýmto zajímavým a poutavým způsobem přiblížit historii :))

    anotherdominika.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  12. To vypadá vážně dokonale, takové muzeum by se mi určitě taky líbilo, nádhera :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Já už se asi budu opakovat, ale to je vážně ráj na Zemi. :3 A ty domečky pro ,,panenky" jsou užasný. :D

    OdpovědětVymazat
  14. Úžasné!:-) Byla jsem v podobném skanzenu kousek od Amsterodamu a taky mě to úplně nadchlo:-)

    OdpovědětVymazat
  15. Úžasné!:-) Byla jsem v podobném skanzenu kousek od Amsterodamu a taky mě to úplně nadchlo:-)

    OdpovědětVymazat
  16. Úžasné!:-) Byla jsem v podobném skanzenu kousek od Amsterodamu a taky mě to úplně nadchlo:-)

    OdpovědětVymazat
  17. sakra jsem závislá na tvých fotkách, opravdu! :D <33
    http://fashionsauna.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  18. Tak to vypadá úplně úžasně, tam by se mi líbilo :)

    OdpovědětVymazat
  19. Wow, to je nádherný. Všechno to vypadá jak v pohádce :)

    OdpovědětVymazat
  20. To je nádhera:-) Na Island jsem jednu dobu hrozně chtěla a jak tak koukám na tvoje fotky a čtu tvůj blog, možná jsem tam fakt měla zajet alespon na dovolenou..:-)

    OdpovědětVymazat
  21. Úžasný inspirující blog! Na mě z něj dýchá radost ze života a to se cení :-)
    Jinak děkuji za milou návštěvu u mě a přeji kouzelné léto, Klárka.

    OdpovědětVymazat
  22. Krásné fotky! A Island vypadá jako země, kterou budu muset navštívit :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Krása! Jsem hodně patriot a nedám dopustit na ČR, ale Island mě začíná lákat :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Mám ráda nevšední muzea, tohle vypadá super :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :)