neděle 5. února 2017

Moje zkušenosti s cestováním

Už delší dobu jsem přemýšlela o tom, že napíšu článek o cestování, přece jen jsem za posledních pár let dost měsíců strávila v zahraničí a chtěla bych jen poukázat na to, že není vůbec těžký vycestovat a že to nemusí být ani finančně náročné. Nezahrnuju do toho žádné dovolené nebo výlety, čistě jen takové moje větší cesty, kde jsem strávila minimálně měsíc v zahraničí a celé si to zařizovala sama.



1. Výměnný pobyt na střední - Hamburk

Asi většina středních škol nabízí výměnné pobyty, minimálně ty týdenní, kdy pak přijede na oplátku někdo k vám. Já se takového pobytu zúčastnila, byla jsem se školou na týden v Hamburku, a pak mi bylo nabídnuto, že tam můžu jet i na měsíc, chodit normálně do školy a zkusit si, jaké to bude tam žít. Měla jsem z toho celkem strach, přece jen mi bylo 17 a nikdy jsem takhle od rodiny nebyla, ale nakonec to byl jeden z nejlepších měsíců v mém životě. Uteklo to jako voda, měla jsem skvělou host family, což je prostě výhra. Byli to vášniví jachtaři, takže víkendy se trávily na jachtě a nebo prostě cestováním, rozhodně jsem se nenudila, rozmluvila jsem se a navíc jsem potkala spoustu skvělých lidí. Takže pokud máte možnost se něčeho takového zúčastnit už na střední, tak do toho určitě jděte, je to neskutečná zkušenost.




2. Island

Věděla jsem, že po maturitě budu určitě chtít jet už někam dál, jelikož mě čekaly skoro čtyři měsíce volna, tak proč toho pořádně nevyužít. Jelikož nejsem příznivec placení agentur, tak jsem vymýšlela, jak bych takovou brigádu v zahraničí našla. Nakonec jsem si napsala CV v aj, průvodní dopis a obepisovala jsem hotely a restaurace v zemích, kam jsem se chtěla podívat. Bylo to poměrně časově náročný, ale pokud se hlásíte brzo a můžete zde strávit dost času (já jela na tři měsíce), tak máte téměř jisté, že vás někam vezmou. Většinou vás pak teda ještě čeká skype pohovor, ale ty jsou příjemný, daleko lepší než naživo podle mě, není se čeho bát. Nakonec se mi tedy ozvali z Islandu, což původně nebyla země kam bych primárně chtěla, ale můžu upřímně říct, že lepší rozhodnutí jsem nemohla udělat. Čekalo mě naprosto skvělé léto. Je sice pravda, že to občas bylo dost náročný s prací a i s lidmi se kterými jsem pracovala, ale to je prostě všude. A Island je naprosto neskutečně úžasnej. Doufám, že se tam ještě vrátím a pořádně ho celej procestuju, protože tohle místo je nádherný a doporučuju všem, aby se tam někdy podívali. Stojí to za to.








3. Dánsko

Asi stejně jako jsem věděla, že chci po maturitě pryč, tak jsem taky věděla, že nechci studovat v Čechách a tak jsem si tvrdohlavě nedala žádnou přihlášku do Čech, ale všechny do Dánska. Upřímně musím říct, že to byl můj nejprodělečnější pobyt. A nechci říkat, že to byla chyba, protože já si to tam užila a jsem za tuhle zkušenost moc ráda, ale nebylo to moje nejlepší rozhodnutí. Všichni víme, že Dánsko je opravdu drahá země a než jsem si našla brigádu, tak to bylo dost finančně náročný. Navíc tam se opravdu brigáda hledá těžko, protože jí prostě hledají všichni a jedinou výhodu byste mohli mít, když mluvíte dánsky, ale to cizinci umí málokdy. Žila jsem v Roskilde, je to město kousek od Kodaně a je tam poměrně nuda, skoro žádná kultura (až na letní Roskilde festival). Můj problém ale byl v tom, že jsem rozhodně nebyla spokojená se školou. Chodila jsem na ZIBAT (Erhvervsakademi Sjælland) a ta škola prostě byla naprosto k NIČEMU. Já nezažila horší přístup profesorů, dá se říct, že vás tam prostě nic nenaučí, pro mě ta škola rozhodně nebyla přínosem, byla k smíchu. Takže jsem po semestru odešla. Jinak Dánsko samo o sobě je sice hezká země, ale potom co jsem byla na Islandu, tak jsem z ní byla trošku zklamaná. Ale Kodaň se to snažila slušně vynahradit, i když s Prahou se také úplně srovnávat nedá. Našla jsem tu ale spoustu kamarádů a s některými se bavím a vídám doteď, jsem ráda, že jsem tam mohla žít a zkusit si to. 



4. Gran Canaria

Když jsem se vrátila z Dánska, tak jsem si našla práci v ČR, ale nebavilo mě to. Takže jsem hledala způsob, jak z toho všeho utéct a vyrazila jsem jako au-pair na Kanáry. Rodinu jsem si hledala sama přes TUHLE stránku a do čtyř dnů od pohovoru jsem odlétala. Celý se to seběhlo dost rychle a než jsem se stihla rozkoukat, tak jsem se starala o Tommyho (5) a Kyru (7) a i když vypadají jako andílci, tak teda rozhodně nebyli a hlídat je občas bylo dost náročný. Ovšem jak už to tak bývá, tak i tady nastaly jisté komplikace a to v podobě jejich táty Ronnyho. Já dělala skype interview s jeho ženou, takže jeho jsem vůbec neviděla, ale od prvního pohledu to byl strašně nesympatický člověk. V té rodině to prostě měli tak špatně postavený, že jsem to nemohla vystát. Ronnyho všichni opečovávali, nikdy nic nedělal a na všechny jen řval a to takovým stylem, že tím svojí ženu v průměru 3x denně dokázal  rozbrečet. A na mě řval samozřejmě taky + si vymýšlel spoustu nesmyslných zákazů (např. nechtěli abych používala telefon, internet jsem měla dovolenej hoďku denně po pracovní době, ale i ve volnu,furt mi dával večerky a určoval časy dokdy se musím vrátit - oblíbený byl čas v sedm večer :D), což se mi nelíbilo a nevyhovovalo mi to, takže jsem tam nezůstala na celou smluvenou dobu. Myslím si, že vyjet jako au-pair je skvělá zkušenost, ale strašně moc dělá rodina. Když narazíte na skvělou rodinu, tak si to opravdu užijete, ale když se to nepovede, tak je to utrpení. Já jsem ráda, že tuhle zkušenost mám, Tommy a Kyra, i když byly zlobidla, tak byly fakt skvělý a čas s nima jsem si užila a jsem ráda, že jsem si mohla podívat na Gran Canaria a i si tam zkusit žít.







Doufám, že vám to třeba aspoň v něčem pomohlo nebo inspirovalo k tomu si tohle léto udělat o něco zajímavější. Já se opět chystám vyrazit do zahraničí a už se toho nemůžu dočkat! :)


27 komentářů:

  1. Tyjo, zkušeností máš už fakt hodně. Jak jsi psala v tom psoledním článku, strašně záleží na rodině, do které se dostaneš. Moje sousedka je takhle už třetím rokem v USA a narazila na skvělou rodinu a je tam maximálně spokojená. le určitě ti to všechno dalo hodně do života. Také bych po maturitě chtěla někam odcestovat, ale mám ještě čas. U nás na střední pořádají výměný pobyty tak maximálně na Slovensko, což mě úplně neláká :D je to škoda :D
    Každopádně skvělý článek! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, to je úžasný článek, vážně inspirující. A máš můj obdiv, že se do takovýhle dobrodružstvích pouštíš, já asi na tohle úplně nemám povahu, abych jen tak takhle někam odjela :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Ty si bola všade kde chcem ísť, závisť 😀😀

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotky a popis k nim, nádhera !

    OdpovědětVymazat
  5. Paráda, jsi šikovná, co všecko sis zařídila a prožila. Já nikde takto nebyla, ale nejspíš mě čeká 2 měsíce praxe v Holandsku tak jsem zvědavá a ustrašená trochu :D S tím Dánskem jsem něco podobnýho slyšela od spolužačky, co šla taky po škole studovat VŠ do Dánska.

    OdpovědětVymazat
  6. wow, to sú skvelé skúsenosti, ono všetko zlé je na niečo dobré, aspoň si videla krásne krajiny, Dánsko a Island závidím :) pekný článok :)

    OdpovědětVymazat
  7. Wow island je môj veľký veľký sem a tak isto aj Dánsko! :) Veľa krásne spracované!! :)
    Ivana xx

    OdpovědětVymazat
  8. Paní ty se máš😊 já takhle nikde nebyla z finančních důvodu😊 teď zas začínáme šetřit na hypotéku. Takže se asi jen tak nikam nepodivame😀 se chtěla bych nějaký menší pobyt v Anglii nebo Paříži. Tam to neni drahy😊😊

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to je boží článek, konečně něco ke čtení, co mi něco i dá...
    Já byla vždycky přízemní strašpytel a nikde v zahraničí jsem vlastně pořádně nebyla. Nejen, že jsi sepsala fajn zkušenosti a dokázala je tak pěkně shrnout, ale i ty fotky jsou luxusní.

    OdpovědětVymazat
  10. Koukám, že procestováno toho máš opravdu hodně - nebo spíš ,,probydleno"! Přece jen někde být aspoň měsíc, ale nejlíp dýl, je něco úplně jinýho :) Kodaň je nádherná! Sama teď přemýšlím o studiu v Dánsku, myslíš, že bys mi mohla poradit ohledně přihlášek? Už to mám docela prostudovaný, ale hodilo by se mi, kdybych viděla, jak si tím prošla ty :))

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné. Cestování je to nejlepší pro naplněný život. Jen je to na mě drahý koníček, takže si dopřávám pomálu!

    www.elizabethlore.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Skvelý článok. Cestovanie milujem :)

    OdpovědětVymazat
  13. Wow, máš můj obdiv, takto cestovat a shánět si brigády a vlastně i studovat v cizině :)
    Super článek :) hned bych někam vyrazila! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Krásný článek, ten Island závidím :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  15. Na Island bych se chtěla taky podívat. :) Ale od září budu chodit na univerzitu v Londýně, tak se připravuji hlavně na to.

    Hledám někoho, kdo taky bude studovat/už studuje v zahraničí, nemůžu žádné blogy takových lidí najít. Neznáte někoho? :)

    unilondon.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  16. zajímavé zkušenosti!
    já bych se ze zmíněných zemí nejvíce chtěla podívat do Dánska a na Island.

    OdpovědětVymazat
  17. Pane bože, tak ten Island ti strašne závidím!:)

    Saja Frey Blog

    OdpovědětVymazat
  18. Tvoje fotky sú nádherné! Rada by som sa pozrela hlavne do Dánska a na Island :)

    OdpovědětVymazat
  19. Krásná místa a moc pěkné fotky. Tento rok se chystám s přítelem a kamarády do Dánska a Anglie, tak doufám, že si to tam užiji jako ty na těchto cestách :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  20. Páni! Máš už spoustu zkušeností! Závidím ti! Fotky vypadají krásně a všechna místa také! Na Island bych se chtěla strašně moc podívat!
    S láskou JORIES.

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  21. Moc krásné fotky, hezky sepsáno a poslední fotka je samozřejmě nejhezčí.

    www.elizabethlore.cz

    OdpovědětVymazat
  22. Teda, ty jsi byla na hodně místech. Třeba Island, to je moje vysněné místo... Skvělí článek.

    clararutkovska.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  23. Wow! Děkuji za sdílení zkušeností. Je dobré vědět čemu se vyvarovat nebo co čekat. 🙂 Myslíš, že až se někdy rozhoupu jet na Island, můžu ti napsat o rady/tipy? Zase nechci být úplně otrava. Můj cestovatelský život teprve začíná, ale už teď vím, že už asi nikdy nepřestanu. Je to jako droga. 😁

    OdpovědětVymazat
  24. Ohromnej vyčerpávající článek! ♥ A koukám, jedno lepší místo, než druhý. Mě na konci května čeká vlastně taky cesta, jako první destinací bude pravděpodobně Lisabon a pak se uvidí, podali jsme výpověď z bytu a já i z práce, tak to bude asi jedna velká jízda. :D

    OdpovědětVymazat
  25. Hezkej seznam míst! Strašně obdivuju každýho člověka, co takto vycestuje a nesedí doma na zadku :) neříkám, že Česko je úplně marný, ale je důležitý si rozšiřovat obzory...

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

    OdpovědětVymazat
  26. Obdivuju tvoji odvahu tohle vsechno podniknout. Sama se porad odhodlavam se do neceho veciho pustit, jsem porad jen v Rakousku a rikam si, ze by to chtelo neco noveho, ale zaroven me teda drzi skola a to, ze poradne nevim, jak studium prerusit, ci to vubec udelat, a jestli, tak kdy. Porad premyslim, ze zkusim jit jako au-pair nekam dal nebo work and travel, tak uvidime. Snad pristi leto. :) A moc rada ctu tvoje prispevky, uplne mam chut jit balit kufr.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :)